Wprowadzenie

Jeśli jesteś nowym graczem w OpenTTD, ten artykuł, Wprowadzenie pokaże ci jak zbudować swoją pierwszą linię kolejową.

Wpierw, wybierz nową grę z ekranu głównego. Wygeneruj nową mapę w klimacie umiarkowanym. Jesteś już na ekranie świata, najbardziej dochodowym towarem w OpenTTD jest węgiel. Węgiel przewożony do Elektrowni dostarcza najwięcej pieniędzy. Przewijaj mapę trzymając wciśnięty prawy przycisk myszy i poruszając nią, aż znajdziesz Kopalnię Węgla i Elektrownię dość blisko siebie, ale nie za blisko!

1.png

Masz już swoje obiekty przemysłowe, ale jak dostarczyć węgiel do elektrowni? Do tego potrzebujesz Pojazdów. Są cztery typy transportu do wyboru. Transport Drogowy jest nieprzydatny na początku, gdyż długo generuje zysk ze względu na małą ładowność. Statki mogą przewozić tony ładunków, ale jak możemy budować statki mając na początku do dyspozycji marne 100,000 funtów? Samoloty są przeznaczone do podróży na długie dystanse, i nie dostarczą nam pieniędzy wystarczająco szybko. Pociągi mogą przewozić tony węgla, są wydajne i dość tanie.

Otwórz pasek Konstrukcji torowiska klikając na ikonie przypominającej tory kolejowe. Ikona ta znajduje się na głównym pasku narzędziowym, który ulokowany jest w górnej części ekranu.

2.png

Aby rozpocząć kliknij na ikonie przypominającej budynek stacji. Otworzy ci się interfejs nowego budynku stacji.

3.png

Prawe kliknięcie na przyciskach ukazuje opis każdego z nich.

Teraz, używając przycisków, zbuduj stację obok Kopalni Węgla z "Ilość peronów" ustawioną na jeden, i "Długość peronu" ustawioną na trzy. Wybierz skrajnie lewą orientację. Otwórz ponownie okno stacji, i zmień jej orientację. I w końcu wybuduj stację w pobliżu elektrowni.

4.png

Teraz masz już swoje stacje, ale musisz jeszcze wybudować tory łączące je. Sugeruję użyć trybu Autorail, ale możesz też własnoręcznie wybudować tory jeśli tak wolisz. Połącz stacje używając narzędzi budowy torów kolejowych. Staraj się unikać 90 stopniowych zakrętów.

5.png

No to teraz mamy już obiekty przemysłowe, stacje i tory, ale co z naszymi pociągami? Używając paska narzędziowego Konstrukcji torowiska, wybierz ikonę Budowa zajęzdni. Otworzy się nowe okno. Umieść zajezdnię przodem do prostego odcinka torów w pobliżu stacji przy kopalni węgla. Jeśli wybudujesz poprawnie, tory połączą się budując się automatycznie.

Kliknij teraz na zajezdni, i ujrzysz nowe okno.

6.png

Teraz kliknij przycisk "Nowe pojazdy" aby otworzyć okno nowych pojazdów. Kliknij lokomotywę będącą na górze listy, a następnie kliknij *Buduj pojazd*. Otworzy się okno. Ustaw je z boku, następnie przewiń w dół okno nowych pojazdów aby kupić *sześć* wagonów węglowych. Och! Miałem na myśli pięć! No dobrze. Aby usunąć wagon, przenieś ostatni wagon węglowy na ikonę kosza i puść go.

Teraz, gdy kupiłeś już lokomotywę, zajmiemy się wyskakującym oknem. Kliknij ikonę Polecenia, która wygląda jak złamana strzała.

Kliknij "Idź do", a następnie kliknij stację przy Kopalni Węgla. Jej nazwa pojawi się na liście z poleceniami. Kliknij nazwę stacji, i kliknij przycisk "Załadunek". Teraz kliknij na "Koniec poleceń" aby odznaczyć stację. Używając tej samej metody, dodaj stację obok Elektrowni do poleceń, ale nie używaj "Załadunku", gdyż tam nie ma nic do ładowania. Gdy już skończysz, kliknij przycisk "Zatrzymany" na dole okna pociągu aby wysłać go w podróż!

Gratulacje! Zbudowałeś swoją pierwszą linię kolejową! Jednak, proszę zauważ że ta metoda jest niepolecana ze względu na fakt, że może obługiwać tylko jeden pociąg na raz.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.